Зупинка без причини і арешт на 10 днів: до чого готуватися водіям



Вже наступного тижня депутати можуть підвищити штрафи за їзду в нетверезому вигляді і посилити повноваження поліції.

У Верховній Раді до другого читання готують законопроекти, якими збираються посилити відповідальність водіїв і пішоходів за порушення правил дорожнього руху. Депутати пропонують не лише підвищити штрафи за керування транспортом у нетверезому вигляді, а й посилити повноваження поліцейських, які тепер, вишукуючи порушників, зможуть проводити профілактичні перевірки у нічні години та у святкові дні. Експерти кажуть, що на даний момент такі заходи передчасні і можуть бути небезпечними для водіїв.

Повідомляє - джерело.

Перевірки у свята і штрафи за перехід на червоний

У липні минулого року парламент у першому читанні вже розглядав скандальний законопроект №2695 авторства групи депутатів партії Слуга народу “Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо посилення відповідальності за окремі правопорушення у сфері безпеки дорожнього руху”, який передбачає внесення змін до низки статей КУпАП (Кодексу України про адміністративні правопорушення).

Скандальним його тоді назвали тому, що закон передбачав повернення поліції права зупиняти водіїв без причини і “ховатися в кущах”.

Однак до другого читання проект закону зазнав змін. Зараз, якщо закон ухвалять, то водієві, який сів за кермо в стані алкогольного чи наркотичного сп’яніння, може загрожувати адміністративний арешт на 10 діб. При повторному такому порушенні протягом року, згідно із законопроектом, водія можуть позбавити права керування на 3 роки і навіть вилучити його автомобіль.

Крім того, законопроект передбачає і збільшення штрафів:

  • За перевищення швидкості більш ніж на 50 км\год – 200 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (3400 гривень);
  • За управління без документів або непред’явлення всіх необхідних документів – (страховки, техпаспорту) – 25 неоподатковуваних мінімумів (425 гривень);
  • За відсутність права керування транспортним засобом або передачу прав особі, яка не має такого права – 200 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (3400 гривень);
  • За керування автомобілем особою, що позбавлена прав – 1200 неоподатковуваних мінімумів (20 400 гривень), при повторному порушенні – 2400 неоподатковуваних мінімумів (40 800 гривень) з позбавленням права керування транспортним засобом строком від 5 до 7 років;
  • За керування у нетверезому вигляді та відмову від проходження перевірки – 1000 неоподатковуваних мінімумів (17 000 гривень), при повторному порушенні протягом року – 2000 неоподатковуваних мінімумів (34 000 гривень).

Причому штрафи зможуть накладати на водіїв протягом року, а не протягом трьох місяців, як зараз.

Також, згідно із законопроектом, патрульна поліція незабаром може отримати право на профілактичні перевірки стану водіїв у нічні години (з 22:00 до 8:00) у святкові, вихідні дні та протягом наступного дня після них. У цьому випадку поліцейський при зупинці може зажадати документи у водія для підтвердження особи.

Примітно, що на відміну від проекту, розглянутого в першому читанні, зараз з нього прибрали спірну норму про передачу посвідчення в руки патрульним – тепер водій може зробити це, як і раніше, не виходячи з машини.

Крім цього, збираються посилити штрафи і за порушення ПДР пішоходами і велосипедистами. Згідно законопроекту 2697 “Про внесення змін до 127 КУпАП про посилення відповідальності пішоходів за порушення правил дорожнього руху”, за ігнорування сигналів світлофора (перехід на червоне світло), перехід у недозволеному місці або безпосередньо перед транспортними засобами, що наближаються, порушнику загрожує штраф у розмірі 15 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (255 гривень), а якщо пішохід або велосипедист був нетверезим, то тоді він може заплатити удвічі вищий штраф – 30 неоподатковуваних мінімумів (510 гривень). Якщо дії пішохода створили аварійну обстановку, тоді йому загрожує штраф у 40 мінімумів (680 гривень).

Збільшення повноважень поліції

За словами заступника міністра внутрішніх справ Антон Геращенко, розгляд проекту необхідний для посилення безпеки водіїв на дорогах. “Я дуже сподіваюся, що цей законопроект підтримають всі фракції і всі депутатські групи, так як від рук п’яних водіїв гинуть виборці, які голосували за кожну політичну силу в надії що вона зробить Україну безпечнішою”, – писав Геращенко на своїй сторінці в Facebook.

Зазначимо, що законопроект 2695 попередньо збиралися розглядати в сесійній залі в середу, 3 лютого, що, в свою чергу, спровокувало українців писати петиції на сайті президента, у яких люди називали законопроект “диктаторським” і вийти на протест під будівлю парламенту.

Однак, як пояснив Главреду один зі співавторів скандального документа, депутат Слуги народу Олександр Бакумов, на даний момент його розгляд перенесли на наступний пленарний тиждень. За словами депутата, законопроект здебільшого спрямований на те, щоб ті водії, які злісно порушують ПДР, не могли уникнути покарання – наприклад, саме тому був збільшений термін накладення штрафів і скасована норма про взяття водія на поруки трудовим колективом чи громадським організаціям і про закриття справи за малозначущості, оскільки саме цими лазівками раніше користувалися водії щоб ухилитися від відповідальності, особливо у випадках серйозних ДТП.

“У цьому законопроекті на даний момент немає положень, які б викликали серйозну дискусію в суспільстві. Єдине спірне питання, яке після першого читання все ж залишилося – профілактична зупинка, яка дійсно може посилити присутність поліції на дорогах. Я опитував колег-депутатів з інших фракцій і всі вони вважають, що в тій редакції, яка залишилася в законі, така міра абсолютно виправдана”, – сказав Бакумов, і зазначив, що в законі все ще залишається поправка для її скасування депутатами в сесійній залі.

При цьому, автоюрист Володимир Караваєв уточнює, що, на відміну від штрафів, багато з яких були мінімальними і вимагали підвищення, саме профілактична перевірка при нинішньому стані речей може дати поліції повноваження, що посилюють їх некомпетентність.

“Історія зі збільшенням повноважень двояка. По-перше, у поліції немає приладів, які можуть допомогти поліції Дистанційно визначити, чи знаходиться водій в стані алкогольного сп’яніння – у всьому світі це відбувається при контакті поліцейського і водія. І, тому посилювати повноваження можна було, якби у нас не було такої кількості випадків, коли відносно абсолютно тверезого водія фальсифікуються матеріали справи і він стає п’яним.

По-друге, в законодавстві чітко прописані процесуальні норми того, як повинна проводитися перевірка водія. І, якщо вона проводилася з порушеннями, то її результати є недійсними. А у нас, навіть якщо водій був п’яний, поліцейські допускають грубі помилки, після чого адвокатам вдається легко оскаржувати всі штрафи. Тому подібні закони треба приймати, враховуючи порядок їх застосування на практиці. А поки тут багато питань”, – сказав Караваєв.


Читайте також:


Залишити коментар: