Китайські науковці хочуть перемогти коронавірус без вакцини: нові ліки готують до випробувань

У разі успіху випробувань препарат має бути готовий до застосування в лікарнях вже цього року, стверджують вчені.

Дослідники з Пекінського університету розробляють препарат, який, у разі успіху, може допомогти зупинити пандемію ще до появи можливості вакцинації. Розробка підійшла до стадії клінічних випробувань.

- джерело.

Як повідомляє Naked Science, стаття про це опублікована у виданні Cell. Основа розробки — одноклітинний геномний підхід, який допоміг знайти нейтралізуюче антитіло.

У розробці використовуються нейтралізуючі антитіла, які виробляються імунною системою людини для боротьби з вірусом. Ці антитіла вчені ізолювали з крові 60 пацієнтів, що видужали.

За словами директора Передового інноваційного центру геноміки при Пекінському університеті Сяоляна Се, препарат успішно пройшов стадію тестування на тваринах. Введення препарату інфікованим мишам дозволило знизити вірусне навантаження на організм у 2500 разів всього за 5 днів.

Автори у своїй статті стверджують, що використання антитіл забезпечує потенційне «лікування» від хвороби і скорочує час одужання. Науковці вважають, що препарат має бути готовий до застосування на людях вже цього року, а широкомасштабно його можна буде використовувати на момент передбачуваного зимового спалаху Covid-19.

Клінічні випробування пройдуть в Австралії та інших країнах: у самому Китаї занадто мало нових випадків зараження коронавірусом, тому буде складно правильно підібрати вибірку випробовуваних. Вчені сподіваються, що препарат реально може стати тими самими спеціалізованими ліками, які зупинить пандемію.

Раніше у США випробували на групі добровольців вакцину від коронавірусу. Американська біотехнологічна компанія Moderna повідомила про успішне завершення першої фази клінічних випробувань вакцини від коронавірусу на людях.