Все в руках місцевої влади
Варто відзначити, що розраховувати і змінювати цей ліміт, будуть мати право місцеві органи влади. Передбачається, що вони заздалегідь повинні перерахувати гроші на картку городянина, його особистий рахунок або навіть видавати людям готівку на оплату проїзду.
“Якщо мова йде про монетизації, то люди повинні отримати коштами ті ресурси, які їм визначені”, — пояснив прем’єр-міністр Володимир Гройсман.
Зараз право на безкоштовний проїзд у громадському транспорті мають 37 категорій громадян. Проте кожне місто до цього переліку можуть додавати нові категорії — у Києві, наприклад, таке право мають школярі.
Крім того, тепер у регіонах повинні самі встановлювати кількість пільгових поїздок на місяць, а значить і розмір виплат. Проте в столиці 30 поїздок в місяць явно буде мало, оскільки слід також враховувати пересадки. Важливо розуміти і той факт, що зазначений алгоритм не запрацює, поки в Києві не з’явиться система електронного розрахунку, коли кожен буде знати, що потрібно робити з карткою, що дає право вільного проїзду в транспорті. Один проїзний буде діяти для всіх видів транспорту, а електронні компостери будуть фіксувати, скільки разів проїхав пільговик і стільки грошей отримає перевізник.
На електронний квиток в Києві вже перейшли метрополітен, міська електричка, швидкісний трамвай, а третина тролейбусів і трамваїв вже обладнані програмним забезпеченням. Залишилося поставити валідатори, роботу яких зараз тестують, а з вересня планують ввести нарешті електронний квиток, який позбавить від необхідності розраховуватися за проїзд готівкою. Новація буде коштувати близько 100 тис. грн на одну рухому одиницю транспорту.
Як повідомляв портал “Знай.uа” в Україні 1 кВт*год електроенергії повинен коштувати 251 коп., що на 49% вище діючого тарифу. Згідно з розрахунками Національної комісії у сферах енергетики і комунальних послуг (НКРЕКУ), навіть після підвищення тарифів на електроенергію в минулому році населення продовжило оплачувати лише частину реальної вартості електроенергії.