Російським олігархам вдається продовжувати польоти, незважаючи на санкції, за допомогою підставних компаній та офшорів, які допомагають приховати справжніх власників.
За даними видання, загалом вдалося виявити близько 30 таких польотів з моменту запровадження санкцій.
Наприклад, владу Німеччини заскочило зненацька те, що в перший же день закриття повітряного простору – 28 лютого, о 18:20 з аеропорту Мюнхена вилетів Airbus, який, згідно із санкційним списком США, приписують олігарху Алішеру Усманову. Літак Усманова вилетів із Флоренції того ж дня в Ташкент в Узбекистані.
Крім того, у середині березня в Британії призупинили політ літака Cessna російського мільярдера Євгена Швідлера – друга Романа Абрамовича. До конфіскації в Лондоні його літак ще кілька разів пролітав через повітряний простір Німеччини.
Як заявили в Єврокомісії, застосування санкцій проти бізнес-джетів і гелікоптерів, які зареєстровано за межами Росії і які належать неросійським компаніям, іноді утруднено через непрозорі структури власності. Так російським олігархам вдається обходити заборону за допомогою підставних компаній та офшорів, які допомагають приховати справжніх власників.
Одним з таких прикладів є літак Bombardier з реєстраційним номером T7-7AA, який зареєстрований у Сан-Марино і яким керує швейцарська компанія. Він належить російському бізнесменові Альберту Авдоляну, який 2 березня літав з Ніцци в Стамбул.
Ще один літак з люксембурзькою реєстрацією, який належить олігарху Віктору Вексельбергу, також зміг залишити Європу у квітні. Літак вилетів з Базеля, перетнув повітряний простір ЄС і приземлився в столиці Казахстану Нур-Султані.
Крім того, вертоліт мільярдера Олександра Занадворова, схоже, безперешкодно літає по території Франції. Після запровадження санкцій зафіксовано щонайменше вісім польотів.