Від 6 лютого Пенсійний фонд України у Львівській області працює за новими правилами – відбулася реорганізація. Львівщина увійшла до складу шести областей країни, де такі зміни вже відбулися.
Що несуть такі зміни пенсіонерам? Які зміни чекають на людей при оформленні пенсій? Чи правда, що в області ліквідували всі районні пенсійні управління?
Знайти відповіді на ці та інші запитання ZAXID.NET допомогла начальниця головного управління Пенсійного фонду України у Львівській області Галина Недзельська.
Які зміни відбулися в органах Пенсійного фонду?
«Львівщина увійшла до складу шести областей, в яких відповідно до «Стратегії модернизації і розвитку Пенсійного фонду до 2020 року», схваленої Кабміном, відбулися певні зміни. Територіальні управління Пенсійного фонду у Львівській області реорганізовано – приєднано до головного управління. Мета таких новацій – наблизити послуги до людей, запровадити європейські стандарти обслуговування й водночас зміцнити фінансову стабільність Пенсійного фонду, оптимізувати адміністративні видатки», – каже Галина Недзельська.
Що змінилося в органах пенсійного забезпечення?
1. Реорганізували районні управління пенсійного фонду України.
«Районні пенсійні управління не ліквідували, як ходять чутки поміж людей, а саме реорганізували. На їх місці створили відділи обслуговування (сервісні центри), в яких працюватимуть лише працівники, які прийматимуть громадян, опрацьовуватимуть пенсійні справи, призначатимуть пенсії, проводитимуть перерахунки тощо. А служби персоналу, бухгалтерські служби, обслуговуючий персонал, які були в районних пенсійних управліннях, скоротили. Посади начальника районного управління, двох заступників, більшість керівників підрозділів також скоротили. Загалом з 2016 року скоротили 450 штатних одиниць, з них 214 – керівні посади», – каже Галина Недзельська.
2. Від вівторка, 6 лютого, всі працівники Пенсійного фонду в районах та містах області стали працівниками головного управління Пенсійного фонду України у Львівській області. Розмір їх заробітної плати зросте вже з лютого приблизно на 30%, адже посадові оклади в головному управлінні вищі, ніж були в районних. Відповідно зростуть і надбавки за вислугу років та інтенсивність праці.
3. Після реорганізації зменшилася кількість людей, які працюють в Пенсійному фонді, і тому вивільнилися приміщення. Загалом вивільнилося понад 1000 кв. м. площі. 50% приміщень належить Пенсійному фонду, решту ПФ орендував у різних відомств. Орендовану площу значно зменшать, а у вивільнених приміщеннях, що належать Фонду, планують розташувати архіви. Місячна економія на комунальних платежах через вивільнені приміщення становитиме приблизно 400 тис. грн.
Що змінилося для пенсіонерів?
Зміни у пенсійному фонді області дещо налякали пенсіонерів. Вони побоюються, що тепер не знатимуть, куди звертатися за консультацією, куди здавати документи на оформлення пенсії тощо, адже раніше вони твердо знали – треба йти в управління Пенсійного фонду району.
«Жодних незручностей теперішні і майбутні пенсіонери не відчують, адже ці новації запроваджують для того, аби наблизити послуги до людей, скоротити час оформлення пенсійних документів тощо». – каже Галина Недзельська.
1. Тепер документи на оформлення пенсії вже не обов’язково везти в сервісний центр за місцем проживання, тобто в район. Скажімо, мешканці сіл зможуть здати їх спеціалістам Фонду, які працюватимуть у всіх ОТГ (об’єднані територіальні громади). Нині їх на Львівщині 35. У кожній ОТГ буде віддалене робоче місце спеціаліста Пенсійного фонду (на пошті, в приміщенні банку тощо), де у чітко визначені дні (згідно з графіком) фахівці прийматимуть громадян, оформлятимуть документи на отримання пенсії тощо.
У тих ОТГ, де пенсіонерів багато (скажімо, у Ходорівській ОТГ є 8 тис. пенсіонерів) планують відкрити агентський пункт, в якому постійно працюватимуть спеціалісти.
2. З січня 2018 року Львівщина перейшла на централізовану систему призначення та виплати пенсій. Тобто, оформлення документів на пенсію відбуватиметься набагато швидше, зникнуть черги, на які так нарікають пенсіонери. Людина, яка збирається на пенсію, приходить у сервісний центр та подає пакет документів. При ній їх оцифровують (сканують), формують електронну пенсійну справу і відправляють в електронному вигляді спеціалістам для опрацювання. Більше нікуди йти не треба.
І документи на оформлення пенсії не обов’язково подавати в районі, де людина живе, їх можна подати у найближчому сервісному центрі. Скажімо, мешканці Пустомитівського району зможуть спокійно оформити документи у будь-якому львівському сервісному центрі, а не їхати у Пустомити.
З часом на централізовану систему призначення та виплати пенсій перейдуть у всіх областях України (наразі перейшли лише 8 областей). Тоді пенсіонер зможе зареєструватися у будь-якому місці України. Скажімо, приїхала людина в гості чи на відпочинок з Херсона на Львівщину і саме в цей період вона має йти на пенсію. Щоб здати документи, їй не треба повертатися в Херсон. Вона йде у найближчий відділ обслуговування, подає документи, їх оцифровують (відскановують) і пересилають в електронному варіанті у Пенсійний фонд Херсонської області. Коли повернеться назад додому, то там вже отримає пенсію.
3. Уже у цьому році пенсіонери Львівщини отримають модернізоване пенсійне посвідчення, яке буде одночасно платіжною карткою та матиме електронний цифровий підпис. Воно виглядатиме, як пластикова картка, буде також ключем у доступі до електронних ресурсів Пенсійного фонду України, де можна буде ознайомитись з матеріалами електронної пенсійної справи.