Біля сірої модерної яхти з тонованими чорними вікнами порається смуглявий чоловік, щось наспівуючи.
Оскар працює в порту Пальма-де-Майорки вже 8 років. Він – сервіс-менеджер, стежить за чистотою на яхтах та причалах. Каже, щоб працювати тут, потрібно розуміти клієнта і знати декілька мов.
Раніше я мав рибальський магазинчик, – розповідає чоловік. – Однак через розвиток інтернет-магазинів мої прибутки стали зменшуватися. А у мене дружина, четверо дітей.
Про вакансію сервіс-менеджера у порту Пальми почув випадково, від знайомого. На роботу взяли не відразу, лише за четвертим разом вдалося отримати це місце.
Перші тижні були дуже важкими, я мив палуби зранку до ночі, – розповідає чоловік. – Прибирати яхти класу «Люкс» мені не дозволяли півроку.
Іноді працювати доводилося дуже швидко. Скажімо, власник із сім’єю вийшов кави попити – і я за 20 хвилин маю «вилизати» палубу спеціальними розчинами та «кремами».
Терти палубу звичайною ганчіркою – неприпустимо. Потрібна спеціально оброблена тканина з м’якими волокнами. А також десяток щіток, мийних засобів та ароматизаторів – на всі випадки.
Вигляд працівників порту – не менший клопіт, аніж сама робота. У гардеробі сервіс-менеджера має бути декілька світлих футболок-поло, кепки та капелюшки, ідеально вичищене взуття та шорти до коліна.
За порушення дрес-коду – штраф 300 євро.
«Люблю свою роботу, – каже Оскар. – Часом не знаєш, чию яхту ти прибираєш. Одного разу я зустрівся з самим Обамою! Про Періс Гілтон, Джонні Деппа, Майкла Дугласа та Кетрін Зета-Джонс навіть не згадую. Ці зірки тут часто бувають, адже люблять Майорку і яхтовий відпочинок».
Таке воно життя у Пальмі – вибагливе, але з приємним присмаком.