Система шкільної освіти в Україні повинна бути спрямована на розвиток творчих особистостей, здатних робити власний свідомий вибір.
“Кого ми хочемо бачити випускниками шкіл? Можливо більше гуманітаріїв, більше інженерів – я не знаю, нам потрібно це разом з вами обговорювати. Але я точно знаю, що щасливими будуть лише ті особистості, які зможуть бути творчими, відкритими та здатними робити власний вибір”, – сказала Новосад.
За її словами, на сьогодні українська школа не передбачає суб’єктності дітей у процесі навчання. Проте однозначно потрібно дати дітям можливість бути суб’єктами.
Зараз під час освітнього процесу ми рідко запитуємо у дітей фідбек, не даємо їм можливість обирати ті предмети, які вони хочуть вивчати, розвивати індивідуальну освітню траєкторію. Якщо ми не почнемо це робити – не матимемо свідомих громадян, які далі робитимуть свідомий вибір у житті,
– додала міністерка.
Українська школа, на жаль, перейняла всі негативи, які були в радянській системі, констатувала Новосад. Тоє ще одне завданням Міністерства освіти – зміна системи відносин між учнями і вчителями у школах.
“Дуже часто вона (школа) побудована на страху і боязні, який пронизує всі стосунки: вчитель-учень, учень-директор, директор-міністерство… Якщо ми не заберемо цей страх, який сковує будь-який творчий потенціал – говорити про успішних і щасливих громадян ми не зможемо”, – підсумувала посадовиця.