В Україні скасували паперові трудові книжки: як тепер нараховують стаж



І як його перевірити, щоб згодом не залишитися без виплат

Пише - джерело.

У червні в Україні набув чинності закон про електронні трудові книжки. У результаті – призначати пенсії почнуть автоматично, а свій стаж можна буде перевірити на сайті ПФУ.

Про це в інтерв’ю «Пенсійному кур’єру» розповів очільник правління Пенсійного фонду Євген Капінус.

– Із 10 червня 2021 року розпочинається офіційний старт роботи з електронними трудовими книжками. До цього часу робота з цим сервісом також велася – у тестовому режимі, за бажанням ентузіастів, яких зацікавив проект і яким хотілося подивитися і спробувати, що це таке і як воно працює. На сьогодні в електронній формі вже подано понад 650 тис. сканованих документів про трудову діяльність. Але з 10 червня – це вже не бажання, а обов’язок.

Тепер роботодавці мають надавати відомості, що містяться в паперових трудових книжках про трудову діяльність своїх працівників, для внесення їх до Реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування.

Зауважу, що це можуть робити не тільки роботодавці, а й безпосередньо громадяни, які мають на руках трудову книжку та кваліфікований електронний підпис.

Закон передбачає, що відсутні відомості про трудову діяльність працівників включаються Пенсійним фондом України до Реєстру застрахованих осіб з паперових трудових книжок протягом 5 років.

Як це вплине на призначення пенсій?
Електронна трудова книжка дає можливість отримувати пенсію автоматично – відтепер не потрібно особисто звертатися до Пенсійного фонду.

Як розповів глава ПФУ, це нововведення полегшить життя майбутнім пенсіонерам. Мовляв, е-книжка дасть можливість при досягненні людиною пенсійного віку призначити їй пенсію автоматично.

А як бути з документами про освіту, народження дітей – жінкам, а чоловікам – про службу в армії?

– Ці документи також скануються і вносяться до електронної трудової книжки, адже вони впливають на обрахунок стажу, а відповідно мають бути зафіксовані в Реєстрі застрахованих осіб, – зауважив Євген Капінус.

Де можна знайти електронну книжку?
➡️ на сайті Пенсійного фонду (pfu.gov.ua) – в особистому кабінеті користувача

➡️ у програмі «Пенсійний фонд»

➡️ звернувшись до найближчого відділення Пенсійного фонду

➡️ поставити запитання і дізнатися більше про нововведення можна на «гарячій» лінії ПФУ за номерами:

0 (800) 503 753,
(044) 281 08 70,
(044) 281 08 71
Додамо, що за бажання паперову трудову книжку можна зберігати.


Читайте також:


Залишити коментар: