І як його перевірити, щоб згодом не залишитися без виплат
Про це в інтерв’ю «Пенсійному кур’єру» розповів очільник правління Пенсійного фонду Євген Капінус.
– Із 10 червня 2021 року розпочинається офіційний старт роботи з електронними трудовими книжками. До цього часу робота з цим сервісом також велася – у тестовому режимі, за бажанням ентузіастів, яких зацікавив проект і яким хотілося подивитися і спробувати, що це таке і як воно працює. На сьогодні в електронній формі вже подано понад 650 тис. сканованих документів про трудову діяльність. Але з 10 червня – це вже не бажання, а обов’язок.
Тепер роботодавці мають надавати відомості, що містяться в паперових трудових книжках про трудову діяльність своїх працівників, для внесення їх до Реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування.
Зауважу, що це можуть робити не тільки роботодавці, а й безпосередньо громадяни, які мають на руках трудову книжку та кваліфікований електронний підпис.
Закон передбачає, що відсутні відомості про трудову діяльність працівників включаються Пенсійним фондом України до Реєстру застрахованих осіб з паперових трудових книжок протягом 5 років.
Як це вплине на призначення пенсій?
Електронна трудова книжка дає можливість отримувати пенсію автоматично – відтепер не потрібно особисто звертатися до Пенсійного фонду.
Як розповів глава ПФУ, це нововведення полегшить життя майбутнім пенсіонерам. Мовляв, е-книжка дасть можливість при досягненні людиною пенсійного віку призначити їй пенсію автоматично.
А як бути з документами про освіту, народження дітей – жінкам, а чоловікам – про службу в армії?
– Ці документи також скануються і вносяться до електронної трудової книжки, адже вони впливають на обрахунок стажу, а відповідно мають бути зафіксовані в Реєстрі застрахованих осіб, – зауважив Євген Капінус.
Де можна знайти електронну книжку?
➡️ на сайті Пенсійного фонду (pfu.gov.ua) – в особистому кабінеті користувача
➡️ у програмі «Пенсійний фонд»
➡️ звернувшись до найближчого відділення Пенсійного фонду
➡️ поставити запитання і дізнатися більше про нововведення можна на «гарячій» лінії ПФУ за номерами:
0 (800) 503 753,
(044) 281 08 70,
(044) 281 08 71
Додамо, що за бажання паперову трудову книжку можна зберігати.