ШКІДЛИВІ ЗВИЧКИ ПЕДАГОГІВ: ЧИ МОЖНА ОТРИМУВАТИ ЗАДОВОЛЕННЯ ВІД РОБОТИ В ШКОЛІ?



Професія позначається на характері та поведінці педагога. Врешті-решт це призводить до професійного вигорання. EtCetera дізнавався, які звички заважають педагогу насолоджуватися вчительством і що робити, аби уникнути профдеформації.

- джерело.

ЗВИКАННЯ. Робота вчителя є циклічною. Адже він з року в рік викладає ті ж самі теми, проводячи схожі заходи та застосовуючи загальноприйняті методи та прийоми.

Якщо у перші роки після вишу молодому педагогу усе це приносить неабияке задоволення і він прагне експериментувати та вигадувати щось нове, то з роками цей запал вщухає. Учні це відчувають і втрачають інтерес до предмета.

Щоб запобігти цій ситуації, педагогу варто урізноманітнювати свої заняття і цікавитися новими трендами в освіті. Сьогодні так багато пропозицій, що знайти те, що припаде до душі, буде не складно.

БАЖАННЯ ПОВЧАТИ. Чітко поставлений голос, ідеальна дикція та виховна інтонація – все це справді допомагає підтримувати дисципліну. Інша річ, якщо педагог поводиться так постійно – в довірчих бесідах, під час походу в театр чи музей. Адже учням важливо відчувати, що педагог – це ще й просто людина, яка має емоції та здатна до розуміння.

ТЯЖІННЯ ДО ПЕРФЕКЦІОНІЗМУ. «Відступити потрібно три клітинки, а не дві або чотири». «Навчання – це важка праця, а гризти граніт науки потрібно цілодобово». Якщо ви впізнаєте себе, то варто зупинитися та задуматися: чи не призведе ваша завзятість до зворотного ефекту. Учні можуть втратити і інтерес, і мотивацію, тому що вам все одно не догодити.

Пам’ятайте народну мудрість про те, що не помиляється лише той, хто нічого не робить, і будьте більш поблажливим.

ГІПЕРВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ. Треба підготувати три конкурси, чотири олімпіади, прикрасити зал до Дня вчителя, поговорити з батьками учнів. Далі – план уроку, зошити, а ще й про сім’ю не забути. Мільйон справ під девізом «Я повинна (повинен)». Рано чи пізно це призведе до хронічної втоми. У гіршому випадку можна взагалі втратити інтерес до життя.

Намагайтеся делегувати повноваження. Купити продукти може чоловік або син, а прикрасити зал – старшокласники.

ПОСТІЙНИЙ САМОКОНТРОЛЬ. Педагог має бути серйозним, спокійним, врівноваженим, бути прикладом для наслідування і не дозволяти собі зайвих емоцій. Якщо «нерви у скриньку!» – це ваш принцип, то варто переглянути свої переконання. Постійна емоційна закритість та стримування можуть призвести до депресії та інших захворювань.

Не бійтеся бути насамперед людиною. Скажіть учню, що вам неприємні його слова, а батькам – що ви втомилися від нарікань.


Читайте також:


Залишити коментар: