Вивчаючи матеріал першого класу під час підготовки до школи, можна позбавити дитину можливості отримувати «радість пізнання».
Пише - джерело.Досить поширена думка, що раннє вивчення програми першого класу, допомагає дитині навчатися. Насправді такий шлях хибний і не дає гарантій успіху у школі, а от проблем може додати.
Так вважає вчителька початкових класів та учасниця Global Teacher Prize Ukraine 2020 Галина Сищук, яка на своїй фейсбук-сторінці поділилась роздумами щодо того, що дитині краще розпочинати вивчати шкільну програму не до школи, а у школі.Уявімо дитину, яка за рік, або два починає вивчати букви та вчиться обчислювати в межах десяти (тобто засвоює матеріал першого класу). При вступі до школи, батьки впевнені, що дитина дуже здібна до навчання і чекають гарних результатів. А вона в школу ходити не хоче, завдання виконує «з-під батога» і не здатна навчатися самостійно, – пише Галина Сищук.
Чому ж так відбувається?
Педагогиня зазначає, що відповідь на це питання ховається саме у підготовці дитини до школи. Адже вивчаючи з дитиною матеріал першого класу під час підготовки до школи, можна позбавити її можливості отримувати «радість пізнання»:
Діти підсвідомо постійно щось досліджують і пізнають. Це природний процес, стимулом якого є отримування задоволення від нових знань, відкриттів, досягнень.
Якщо позбавити дитину цих емоцій і створити умови багаторазового повторення одного і того ж матеріалу, то діяльність набридає, її хочеться уникати та на ній важко сконцентруватись.
За словами Галини Сищук, основною навичкою учня початкової школи є «навичка навчання». Тобто учні мають навчитись вчитись самостійно шукати шляхи подолання проблем, самоорганізовуватись і докладати зусиль.
Втім, вона вдається в питання чи докладаються зусилля, якщо матеріал вже був заздалегідь «розжований»?
Іноді у своєму бажанні створити кращі умови для навчання, ми робимо дітям «ведмежу послугу». Втім, я ні в якому разі не закликаю взагалі до школи не готуватися, тому що готуватись потрібно, але це необхідно робити правильно, – підсумовує вчителька.
До слова, педагогиня вкотре наголосила, що читання, письмо і математика мають бути у школі, а не до школи.