Учні перших класів не розуміють у середньому 40% від почутого української мовою на уроках у школах. Водночас тих школярів, які не можуть зрозуміти більше половини почутого, виявилося 65%, і майже третина дітей не розуміє більше 75% матеріалу під час навчання.
Про це повідомив засновник громадської організації “Спільномова”, яка проводила дослідження у школах Києва, Андрій Ковальов у Facebook. Дослідники припускають, що така ситуація повʼязана також із невтішними результатами українських підлітків на PISA-2022. Зокрема, 41% школярів не опанували читання з розумінням на базовому рівні.
“Отже, в середньому діти в 1 класі не розуміють 40% почутого від модератора, 65% (2/3) від усіх дітей не розуміють більше 50% почутого, 29% (майже 1/3) не розуміють більше 75% почутого. Ці результати показані на графіках – зверніть увагу на кореляцію між відсотком активного словникового запасу та відсотком розуміння почутого”, – написав Ковальов.
Він пояснив, що розуміння почутого є однією з основних компетентностей для початкової школи, від якої залежить ефективність навчання загалом.
Попередні дослідження, які проводила організація в садках, показали, що 85% 5-річних дітей у Києві володіють українською мовою на недостатньому рівні.
За словами Ковальова, тема мовного середовища стає дедалі більш важливою для батьків дітей під час вибору навчального закладу.
Сообщение Першокласники не розуміють 40% почутого на уроках: опубліковано невтішну статистику щодо української мови в школах появились сначала на NEWS TiME.