Автор: Віктор Громовий, освітній експерт, заслужений вчитель України.
Наприклад, у тих школах, які я відвідав у США, вчителі працюють з 8.30 до 15.00. Придивіться на цифри у цьому плакаті.
Тож виходить 6,5 години при 5 денному робочому тижні. Разом – 32,5 години перебування в стінах школи.
Із цих 32,5 годин 55-65% займають аудиторні заняття, а інший час йде на індивідуальні консультації, проектну чи бюрократичну роботу, власний професійний розвиток тощо.
У Швеції, наприклад, якщо ти пройшов навчання із гендерних аспектів освіти, буде вважатись що 15% часу ти консультуєш свої колег з питань побудови гендернозбалансованого освітнього процесу.
Звісно, ніхто не записує і не фіксує це «на бамазі».
За такої системи оплати праці немає ніякої потреби вести якісь журнали і записувати проведені чи не проведені (як це часто буває у нас) уроки.
Оплачують усю багатогранну вчительську роботу з 8.30 до 15.00. Чим ти займаєшся в цей час, ніяк не впливає на розмір платні. Завданням шкільного менеджменту є організація максимально продуктивної праці всіх вчителів у цей проміжок часу.
У кожного вчителя є свій міні-офіс, де є всі умови для роботи і відпочинку.
Звісно, вони враховують той факт, що вчителеві ще доводиться як мінімум 1,5 години вдома готуватись до уроків, консультувати учнів та батьків у режимі он-лайн тощо. Тож, по факту у вчителя виходить не менше 8 годин роботи щодня.
Спробуйте розповісти американському колезі про те, що ви «працюєте на півтори ставки». Він цього не зрозуміє… Запитуватиме: то ви ще сидите в школі три години після 15.00, а що там робити, якщо школа зачинена і діти поїхали додому?