Міністерство освіти розробило нову модель оцінювання знань учнів у початковій школі. Оцінку визначатиме не кількість помилок, а поведінка учня на уроці та процес навчання. Його визначатимуть за допомогою 4 рівнів: “має значні успіхи”, “демонструє помітний прогрес”, “досягає результати за допомогою вчителя”, “потребує значної уваги і допомоги”, передає Корупція.Інфо
“Перший – у початковій школі обходитися без будь-яких оцінок. Другий вид — щадний. Цей варіант у нас зараз прийнятий. І третій – жорсткі оцінки”, – каже засновник першої в Україні приватної школи “Гранд” Володимир Співаковський.
Оцінювання залежить від того, які цілі ставить держава і кого вона хоче виростити.
“Якщо робити систему освіти доброзичливою, терплячою, без змагальності і без прагнень до кращого — підходить перший варіант. Тоді діти на свій вибір вивчають предмети і не втомлюються під час навчання. Якщо вчителі будуть відзначати успіхи і невдачі дітей, їх старанність і поведінку, потрібно діяти за другим варіантом. Цей варіант трудомісткий, але суб’єктивний”, – пояснює експерт.
Жорстке оцінювання практикують у Сполучених Штатах, каже фахівець.
“В американській освіті є змагальність між учнями. Навчання триває 10-14 годин на день. У класах є лідери і відстаючі. Учні прагнуть бути кращими і першими. Це готує їх до реального життя у суспільстві”, – каже Співаковський.
Міносвіти також планує відмовитися від табелів. Замість них введуть свідоцтво досягнень. У ньому учителі оцінюватимуть, як активно дитина працювала на уроці, чи була допитливою, чи добре співпрацювала з іншими учнями.
Для розроблення такої нової моделі оцінювання створили робочу групу. Нове свідоцтво досягнень надіслали в школи, які рік пілотують новий Стандарт початкової освіти для схвалення.