17 травня в Україні відзначають День вишиванки. Етнічне вбрання популярне в Україні, але українські дизайнери ще й успішно його експортують за кордон. Чому ж іноземцям подобається українська вишиванка?
Засновниця українського бренду FOBERINI Ірина Лимаренко в розмові з BBC News Україна вважає, що вишивка буде актуальною ще багато років, і це – не якийсь тимчасовий тренд.
“Наша вишиванка – це послання, в якому легко можна простежити розмаїття барв української природи, а вишиті візерунки, що утворюють автентичний орнамент, містять в собі силу оберега”, – каже вона.
Важливо, аби на вишиванці були саме українські орнаменти, а не вигадані художниками, зазначає вона.
“Ми співпрацюємо з музейними фондами, з приватними колекціями, всі візерунки підписуємо – з якого села та району, в якому році знайшли цю схему”, – пояснює авторка бренду.
За словами Ірини, українські вишиванку купують в різних країнах і, таким чином, люди дізнаються більше про Україну.
“Я багато подорожувала, але в кожній країні я звертала увагу саме на національне надбання. Мене дуже вразила Іспанія – те, як вони люблять і шанують свій костюм, Швейцарія, а найбільше – Ірак”, – розповідає засновниця FOBERINI.
“Мені приємно, що українські вироби дарують іноземцям. Вони знайшли шанувальників в країнах Близького Сходу”, – додає вона.
Ірина Лимаренко розповідає, що вишиванки часто замовляють в Америці та Канаді.
Кольорова гамма вишиванок – це послання, в якому можна простежити розмаїття барв української природи-Ірина Лимаренко, дизайнерка
“В Європі – це переважно Лазурний берег”, – каже вона.
Крім того, багато замовлень з Близького Сходу.
“Наприклад, для жінок зі східних країн має бути вишиванка з закритими плечима та з рукавами. Ще відповідної довжини. Ми адаптуємо, проте зберігаємо основні елементи – широкі пишні рукави та автентичний малюнок”, – додає пані Лимаренко.
Інша дизайнерка вишиванок Юлія Магдич так пояснює популярність вишиванки у світі:
“Українська вишивка є відголосом вишивки та етнічної культури як такої. А українська вишиванка є символом повернення до коріння та традицій у всьому світі”, – каже вона.
“В мене є багато клієнтів за кордоном, які говорять: “Це так схоже на нашу національну вишивку!”.
Також, на думку Юлії Магдич, вишиванка є популярною, оскільки це універсальний одяг. “Тобто це одяг, котрий пасує всім. Немає людини, якій би не пасувала вишиванка”, – пояснює вона.
Засновниця українського бренду одягу в етно-стилі Varenyky Fashion Оксана Лебедєва розповідає: “Для мене вишиванка – це дійсно дуже емоційний одяг. Одягаючи її, я себе відчуваю впевненіше”.