Дурять нашого брата: Lifecell і «Київстар» потайки підключали українців до платних послуг



Навколо компаній Lifecell і «Київстар» розгорівся скандал. Абоненти звинувачують операторів в підключенні їм платних послуг – без їхнього відома! Про те, що з їх рахунків пропадають гроші, більшість людей дізнаються випадково, ніяких sms-повідомлень про списання коштів не приходить. За день оператор непомітно списує з рахунку від чотирьох до п’яти гривень – і це часом триває місяцями, поки абонент нарешті не помітить. А коли помічає і дзвонить в колл-центр «Київстар» або Lifecell, йому оголошують, що гроші списувалися за підписку на якийсь сайт з «платним контентом», пишуть “Факти”.

- джерело.

«Представник невідомого мені” МобайлТубера “почала переконувати, що я сам підписався на їх послуги»
– Але я цю підписку не оформляв і ніяким платним контентом не користувався! – розповів виданню один з потерпілих Влад . – Як була оформлена передплата, ні мобільний оператор, ні контент-провайдер, на якого я нібито підписався, пояснити не можуть. Їх відповідь мене збентежила: «Ви, напевно, на щось “клікнули” в Інтернеті … У нас так працює сервіс». Доказів того, що я сам на це підписався, у них немає: мені навіть не можуть сказати, на що саме я «клікнув». Але і гроші повертати ніхто не збирається.

Влад – абонент оператора Lifecell. Гроші за підписку на якийсь «МобайлТубер» списувалися з його рахунку майже чотири місяці. Він цього не помічав, бо кожен місяць поповнював телефон на велику суму.

– Повідомлення про списання не приходили, – каже Влад. – У результаті вийшло, що за 122 дні цей «МобайлТубер» списав з мого рахунку 610 гривень! Виявилося, підписка була оформлена ще в травні, але я дізнався про це тільки у вересні, коли отримав від Lifecell таке повідомлення: «Підписка” МобайлТубер “активна! Вартість – п’ять гривень в день ».

Подзвонив за вказаними в повідомленні номерами. Представник «МобайлТубер» почав розповідати, що я сам на щось підписався. Тоді я подзвонив мобільному оператору. Менеджер Lifecell повідомив, що «МобайлТубер» є їх контент-провайдером і це, мовляв, абсолютно законно. Я повторив, що ні на що не підписувався і повідомлень про це не отримував. Менеджер зам’явся: «Можливо, ви не помітили повідомлення?» Судячи з інформації на сайті «МобайлТубер», це якась реклама: ставки на спорт та інше. Але я за всі 122 дні жодного разу нічого подібного не отримував.

Влад скасував нав’язану йому підписку. Але тільки повертати йому 610 гривень вже ніхто не збирався. У «МобайлТубер» заявили, що з такими питаннями потрібно звертатися до мобільного оператора. А оператор відправляє назад до контентменеджера.

– Я цього так не залишу, буду подавати в суд, – каже Влад. – Це чистої води афера. До речі, за запитом «МобайлТубер» в Google можна знайти багато цікавого. Там безліч скарг від абонентів Lifecell, з якими сталася аналогічна ситуація.

Наприклад, кілька днів тому про таку ж підписку дізнався киянин Кирило.

– Отримав дивне sms-повідомлення, де було сказано, що на моєму рахунку закінчилися гроші, але при цьому я повинен оплатити якусь підписку, – розповів виданню Кирило . – Не розуміючи, про яку підписку йдеться, подзвонив по зазначеними у повідомленні номерами. Представник невідомого мені «МобайлТубера» почала переконувати, що я сам підписався на їх послуги. «Але я цього не робив», – кажу. «Робили, – почув у відповідь. – Можливо, ви не пам’ятаєте. Але ви навіть вводили свої особисті дані». На питання, на якому сайті і в який час я це зробив, відповісти не можуть … Дуже схоже на шахрайську схему.

Пост Кирила в «Фейсбуці» про цю ситуацію мав великий резонанс. Після того як його почали цитувати ЗМІ, Кирилу повернули 150 гривень, які списали за підписку.

– Причому гроші повернув не “МобайлТубер», а Lifecell, – говорить Кирило. – Якби там все було «абсолютно законно», як казали мені по телефону, вони не повернули б ні копійки. Очевидно, їм не потрібен шум в Інтернеті. Але про це не можна мовчати, є постpaждалих сотні!

«Переглядаючи мою виписку, в «Київстарі» сказали: «Вчора у вас списали гроші двічі. А позавчора тричі»

На підключення платних підписок масово скаржаться і абоненти мобільного оператора «Київстар». Все точно так же, тільки контент-провайдер інший. Журналісти розшукали адвоката, який, потрапивши в подібну ситуацію, подав на «Київстар» позов до суду.

– Я опинився підписаним на послуги контент-провайдера «Кіномолл», – розповів виданню адвокат Ігор Колесник . – По пошуковому запиту «Кіномолл» я знайшов в Інтернеті багато подібних відгуків: люди масово скаржилися, що «Київстар» підписав на цього контент-провайдера без їх відома. У «Київстарі» мене намагалися переконати в тому, що я підписався сам, потрапивши на якийсь вірусний сайт. Сказав їм, що ніяких підписок не оформляв і оператору згоди на списання коштів з мого рахунку не давав.

– Яку суму списували з вашого рахунку?

– Чотири гривні 25 копійок в день. Правда, потім менеджер «Київстару», переглядаючи мою виписку, сказав: «Вчора у вас списали гроші двічі. А позавчора тричі». Хоча, як вони кажуть, повинні були списувати один раз в день. Подаючи на мобільного оператора в суд, я навіть точно не знав суму своїх збитків. Попередньо вказав у позові дві тисячі гривень.

– «Київстар» не пропонував повернути гроші?

– Ні. Мобільний оператор категорично відмовився не тільки повернути гроші, але і відключити підписку. На судовому засіданні представник «Київстару» заявив клопотання про залучення в якості третьої особи контент-провайдера – ТОВ «Цифрові лабораторії». Представники «Цифрових лабораторій» і «Київстару» твердили, що я оформив передплату сам, «натиснувши на якусь кнопку в Інтернеті». Але ніяких доказів цього не надали. Я подав позов про захист прав споживачів. Довів, що гроші з мого рахунку дійсно списувалися. «Київстар» довго відмовлявся дати роздруківку по рахунку, але в результаті за рішенням суду все-таки її надав. Так я дізнався, що з мене в цілому за півроку списали 1115 гривень.

Ігорю залишалося довести, що номер, з рахунку якого списувалися гроші, дійсно належить йому. Адже він, як і більшість користувачів, був prepaid-абонентом, а не контрактним.

– А якщо не контрактний, значить, неідентифікований, – продовжує Ігор Колесник. – Мені довелося доводити, що цим номером користувався саме я. Доказів було багато. У суді допитували мого роботодавця, який підтвердив, що в той проміжок часу, коли з мого рахунку списувалися гроші, цим номером користувався я (роботодавець з 2012 року практично щодня зі мною розмовляв). Ще я надав договір з «ПриватБанком», де картка прив’язана до номера мого мобільного. І приніс роздруківку з системи «Мій Київстар», де було сказано, що номер закріплений за мною. Навіть надав IMEI телефону, яким користувався в той період. У оператора зберігається інформація про те, яким пристроєм я користувався, де приблизно перебував і з ким розмовляв.

На одному з останніх засідань суддя поставив представнику «Київстару» питання: «Як ви визначаєте, що людина замовила ту чи іншу платну послугу?» – «Підприємство “Цифрова лабораторія”дає нам заявку про те, з якого номера списувати кошти», – відповіла представник оператора. «А ви перевіряєте, чи дійсно людина замовила послугу?» – уточнив суддя. На що юрист «Київстару» сказала: «Ні, не перевіряємо».

Районний суд задовольнив позов Ігоря Колесника, зобов’язавши «Київстар» повернути йому списані за підписку 1115 гривень і ще 1000 гривень моральної шкоди. Але мобільний оператор подав апеляцію і домігся скасування рішення суду першої інстанції.

– Апеляційний суд вирішив, що я так і не довів, що цей номер мій, – каже Ігор Колесник. – Хоча доказів того, що номер міг належати комсь крім мене, мобільний оператор не надав. Зайнявши позицію «Київстару», апеляційний суд резюмував, що prepaid-абоненти ні на що не мають права, тому що вони неідентифіковані.

«Якщо з’ясується, що абонент не здійснював замовлення самостійно, Lifecell готовий розглядати можливість повернення коштів»


Читайте також:


Залишити коментар: